-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:8056 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:31

مبلغ هيجده هزار تومان كفاره روزة سال قبل را بدهكارم. اين مبلغ را چگونه از زندگي خود پرداخت كنم تا حلال شود؟

مبلغ مذكور را بايد تبديل به نان كنيد و نان را به فقرا بدهيد.

توضيح: اگر روزة سال قبل را به خاطر بيماري يا مسافر يا شير دادن به بچه نگرفته ايد و ماه رمضان بعدي فرا رسيد، بايد كفارة تأخير قضا بدهيد. كفارة تأخير قضا براي هر روز 750 گرم نان است. همين طور اگر كسي روزه اش را نگرفته، بايد كفارة افطار روزة ماه رمضان را بدهد. كفارة افطار روزه، دو ماه پي در پي روزه گرفتن يا طعام دادن به شصت مسكين است. اگر خواستيد به شصت مسكين طعام بدهيد، اگر به هر نفر 750 گرم نان بدهيد، كافي است. بنابراين براي كفارة روزة سال قبل نمي توانيد پول آن را به فقير بدهيد مگر اين كه اين مبلغ را به چند مغازة نانوايي كه مطمئن هستيد، بدهيد و بگوييد: از جانب شما نان به فقرا بدهند يا اگر فقيري را سراغ داريد، پول را به او بدهيد و او را از جانب خود وكيل كنيد كه از طرف شما براي خود نان بخرد و مصرف كند. مي توانيد مبلغ مذكور را به كميتة امداد امام خميني بدهيد و به آنان بگوييد اين پول مخصوص كفارة روزه است. آنان رعايت مسائل شرعي را مي كنند و به مستحقان مي دهند.







مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.